måndag 14 februari 2011

Dikterna

Som Simning…

Känslan är naturlig
både skön och inte
att simma i det blåa klorfyllda vattnet
att känna kroppen jobba
likt en delfin i världens alla hav
siktar jag ständigt framåt mot oändliga längder

När de långa längderna passerar
låter jag tankarna vandra
Funderingar om vardagen,
om problem men även lyckan
Lyckan i ett vackert liv

Likt man tappar kontrollen i stress
suddas alla funderingar bort
pulsen sår hårt i kroppen
jag ökar farten
nu går tiden
jag ökar farten
inte tappa fokus
tänk framåt, bort, framåt
mot målet mot målen
mitt mål
mot psykisk och fysisk styrka
aldrig tappa kontrollen
inte i livet
inte i vattnet…


Lev livet

En lång dag gör mig trött
Jag vill sova sött

I drömmarna möter jag människor
Människorna är som jag och du
bara nu

Drömmen föredrar jag inte
framför min verklighet

Men för vissa är de det svårt
Att både tro på lycka och hat
För mig är det vardagsmat
För andra är det jobbigare

Därför jag sänder dem en tanke
Fortsätt att tro på dig själv och på livet
Ta inte allt för givet

Kanske kan det stå dig dyrt
när du kommer på att hatet ditt hjärta styrt

Ta mitt råd
följ livets tråd

Då ska jag dig en tanke sända
och din lycka vända...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar