fredag 10 juni 2011

En spännande och lärorik resa (eller inte)

Det började i september och året var 2007. Min familj pratade om att åka utomlands, till ett varmt land och åka flygplan. Det diskuterades fram och tillbaka, allt från Kreta till Kroatien till Spanien. Tillslut så valde vi att åka till Teneriffa, en av öarna i Kanarieöarna. Detta skulle bli min första resa med flygplan.

Så 1 vecka innan jag skulle få jullov så for vi iväg, iväg mot värmen!
Jag kommer ihåg att jag ”retade” mina vänner för att jag skulle iväg till ett varmt ställe samtidigt som de fick vara i kalla dystra Sverige och att jag dessutom skulle missa sista veckan i skolan innan jullovet började.

Jag var jättespänd och packade hur mycket kläder och saker som helst som jag skulle ha med mig. Så morgonen vi skulle åka så gick jag upp vid kl. 05.30 för vårt plan skulle lyfta kl. 08.30 från flygplatsen Arlanda.

När vi väl var på flygplatsen så gick vi runt och köpte en massa godsaker som vi hittade, jag tyckte att det var jättespännande att springa runt och titta på gigantiska klubbor som fanns i en utav affärerna. Jag och mina syskon fick varsitt Hubba bubba tuggummi som vi skulle ha på planet så att vi inte skulle få lock över öronen.

På planet hade jag jättekul hela resan! Okej, där överdrev jag lite.. jag hade det jättetråkigt hela resan och satt och spelade kort med med mina småsyskon och tittade på en film som gick på planets tv skärm. Det var otroligt tråkigt att flyga. Eftersom jag aldrig hade flugit förut trodde jag att det skulle vara mitt livs bästa dag, men det var det ju såklart inte.
Mamma vi står ju stilla! Sa jag när vi hade flugit igenom det tjocka moln täcket.
Nej, vi kör i 1110km i timmen. Svarade mamma då.
Jag blev jättebesviken, för jag trodde att utsikten från planet skulle vara oslagbar.

Vi satt på planet i 5 h och 10 minuter då vi äntligen var framme och cirklade över ön Teneriffa. Även denna gången så tuggade jag tuggummi när vi skulle landa.

När vi landat och gått av för att gå och hämta våra väskor så satte jag på min gråa mobiltelefon. Efter några minuter Så fick jag en hel massa med sms från min telefon operatör där det stod ”Välkommen till Norge! Välkommen till Tyskland! Välkommen till Frankrike!” och så vidare. Jag fick en massa sms där det stod välkommen till de landen vi flugit över. Både jag och min familj skrattade gott åt det riktigt länge.

Sen hade vi roligt hela veckan och badade i det varma korall blåa havet på kritvita stränder. Nej, så var det inte, det var tvärt om. Jag och min familj var magsjuk hela veckan, det var jätte kallt i havet med jättehöga vågor, hotellet var jättedåligt och havet var svart av den svarta sanden som fanns på stränderna. Det var inte så roligt faktiskt, den mest hemska veckan i hela mitt liv! Okej, det var det kanske inte, för jag slapp ju skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar