tisdag 31 maj 2011

Här trampar man i skiten varje dag

Jag stör mig på när folk inte plockar upp bajset efter sina hundar. Jag stör mig på det därför att det luktar äckligt och det är ofräscht att låta det ligga kvar på vägen. Tänk om alla hade gått runt & bajsat på vägar, gator och torg hur man ville det hade ju inte varit så trevligt. Visst alla kan väl bajsa var man vill, men bara om man plockar upp skiten efter sig.

Tänk dig att du är ute och går och märker att det luktar bajs, du kollar under din sko och ser en tillplattad bajskorv, det är nog det värsta som kan hända. Jag blir så arg när detta hände mig, det har hänt mig en gång och jag blev riktigt arg.

Hundbajspåsar är väldigt billigt, jag har själv kollat upp det och de kostar tjugo kronor för hundra stycken. Så jag fattar inte varför man inte kan betala lite för att göra världen lite gladare.

Jag tycker det är äckligt när det ligger hästskit på vägen också, jag tycker att de som rider hästen kan gå av den och putta bort bajset från vägen ner i diket eller bara ta bort det. Men nu ska jag inte prata om hästskit utan om hundskit.

Det jag också tycker att man kan göra är att placera ut fler papperskorgar vid vägar, så att hundägarna bryr sig om bajset som hunden pluppar ut.

JAG ÄR TRÖTT PÅ DETTA DET ÄR BARA DET JAG VILL SÄGA!


Pontus G

2 kommentarer:

  1. Hahah Pontus, jag diggar hur du skriver. OCh du har en poäng i det du säger!

    SvaraRadera
  2. det är väldigt ohyggligt när folk inte tar upp skiten så jag håller med dej pontus =)

    SvaraRadera