torsdag 20 januari 2011

Sluta Klaga, Vuxna!

Jag stör mig så på dessa vuxna som håller på att klaga på oss ungdomar. T ex. :På min tid så gjorde vi djur av kottar och tändstickor. Nu sitter ”alla” bara och spelar datorspel och glor på TV!” Men för sjutton!

För det första så var det de vuxna som uppfann datorn och TV:n. För det andra så sitter inte ”alla” och spelar på datorn och tittar på TV. Jag kanske spelar lite för mycket datorspel, men jag är också ute och promenerar med min hund. Jag är också ute och cyklar (på sommaren) och åker pulka (på vintern).

Jag tycker att dessa vuxna som klagar borde ta och tänka efter lite och inte döma alla ungdomar ifall bara några få gör det som dessa vuxna uttrycker sig om. För det är väldigt jobbigt och dumt att klaga på oss.

3 kommentarer:

  1. Jag måste säga att jag håller med. det är klart, som du säger så är det inte alla vuxna som tjatar. men vi vet att det är andra tider nu. visst man behöver ju inte vara extrema men vi har vuxit upp med en ny generation med datorer och mobiler. Visst man kan hjälpa till lit mer, laga mat, ta hand om disken, tvätta kläder, gå ut med hunden och man har någon.

    men vuxna måste även inse att det är en ny tid!

    SvaraRadera
  2. Håller med dig helt hatar själv när jag sätter mig vid datan och mamma tjatar om "du har för lite fantasi" bla bla. Kom på nåt själv då ni sitter ju bara vid tvn hela kvällen.

    Jag hjälper ändå till hemma men så fort, man är klar och sätter sig vid datan då suckar de bara.

    Vuxna får lära sig att anpassa sig

    SvaraRadera
  3. Jsg håller med dig!

    Det känns som att de vuxna alltid vill göra det klart för oss hur de hade det förr i tiden och att de alltid fick jobba och slita i hemmet. Ni nämner alltid hur det var förr i tiden och att dagens ungdommar är så bortskämda. Ni måste verkligen förstå att tiderna förändras. Det finns maskiner som ersätter det arbetet som ni fick hjälpa till med när ni var små. Vi lever på 2000-talet och det är dags för er att anpassa er efter det. Om alla människor skulle leva som de gjorde förr i tiden skulle samhället inte utvecklas. Börja leva på 2000-talet och lämna det förflutna bakom er.

    Ni vuxna kallar oss bortskämda, vilket jag tycker är helt fel. Det är inte vårat fel att vi är bortskämda. Vi kan inte hjälpa hur vi har blivit uppfostrade och vi kan dessutom inte rå för att att ni vuxna har låtit oss bli bortskämda heller. Jag tycker det är helt fel. Lägg inte över skulden på oss.

    SvaraRadera