tisdag 1 mars 2011

Mer bra musik!

Under dem senaste åren har populärmusikens utveckling sjunkit! Jag tycker att det är tråkigt att all mainstream musiken tar upp så mycket plats. Mainstream saknar kvalitet och i och med att den är så så blir den efter ett tag väldigt likriktad. Jag hade inte haft så mycket emot denna sorts musik om den inte hade tagit upp så mycket plats,

för det innebär att många talanger och jättebra band inte har en chans att komma fram. Musik ska skapas av glädje och känsla inte för att tjäna pengar.

Jag säger också det för att den mesta populär musiken är nu datagjord istället för spelad av duktiga musiker.

Jag åkte över halva jordklotet till Sri Lanka på semester och i hopp om att få höra lite bra, udda och rolig musik men när jag kom dit så var jag än gick spelades i alla högtalare samma enkel spåriga utbud som i Sverige och antagligen över hela världen.

4 kommentarer:

  1. "Musik ska skapas av glädje och känsla inte för att tjäna pengar" skrev du

    skapas inte musik även dels för att man ska tycka det är bra och vilja lyssna på??
    det värkar ju som att folk gillar techno annars så skulle ju det inte växa så fort som det gör :/

    eller??

    SvaraRadera
  2. Det kallas att sälja sig!!! att man gör den musik som man tror folket gillar i stället för den man själv värkligen gillar, men om det är de som man vill göra så visst. Då lär man ju inte komma på så mycket nytt om man bara gör samma "sorts" musik.

    SvaraRadera
  3. men de som kan och gör mycket techno musik kanske tycker att de är olik musik och det blir bättre hela tiden
    dessutom tycker väll du bättre om 70 tals band musik än de som görs idag? så kan de göra så mycket bättre inom band musik.
    dessutom igen, så vet väll folk vad det
    tycker om själva??

    SvaraRadera
  4. det finns inget som heter bra musik utan det är bara hur man ser på just den musiken

    vissa säger att R&B är musik och vissa säger att rock´n roll är det.

    SvaraRadera