tisdag 22 mars 2011

Hur ett Coca-Cola-dygn kan sluta

Man kan bara säga detta på ett sätt, jag älskar Coca-Cola. Det är förstås därför jag tänkte ta och skriva om det. Jag har många berättelser om Coca-Cola och jag tänkte ta och skriva ner en som hände för någon månad sedan. Mycket kan hända eller hur, så är ni beredda?

Jag och min kompis bestämde oss för att ha en Coca-Cola-dygn, då vi båda är förtjusta i cola. Vi bestämde att varje timme ta en 33 cl Colaburk. Vi startade klockan 18.00. Nästa dag skulle vi ha cup med foltbollslaget, vårt fotbollslag övernattade på en skola i Stångenäs. Skolan var rätt så ny renoverad. Vi gjorde oss alla hemstadda och bredde ut våra sovsäckar över hela golven. Eftersom vi skulle ha coladygn så sov vi inte på hela natten, vi tänkte att det skulle bli roligare på det sättet. Vid klockan tre kände man av energi kickarna från colan. Man kunde inte riktigt tänka klart, allt var plötsligt väldigt roligt. Minsta ord så började vi skratta och vi var bara allmänt glada. Hela fotbollslaget satt och kollade på medan vi skrattade åt våra roliga skämt, jag kommer ihåg att någon i laget kommenterade att Coca-Cola egentligen är grön. Jag och cola- polaren skrattade bara och skålade med den tionde colaburken.

Klockan tickade vidare och plötsligt så var det dags att värma upp för den första matchen på cupen för vårt lag. Alla var taggade medan jag och Coca-Cola-polaren var rätt så sega. Kroppen kändes tung och magen skumpade upp och ner, det var som en fisk i magen som simmade runt. Uppvärmningen var bland det värsta jag har varit med om. Känslan som gick igenom min kropp var inget att leka med. Utan sömn på över 32 timmar så gick vi in på fotbollsplanen, åter kom spykänslan och under de femton minuterna vi spelade var spykänslan kvar.

Även om jag älskar Coca-Cola så kan jag meddela att det blev för mycket av det goda även också för mig. Vad har vi lärt oss av det här? Att man inte ska dricka 24 burkar Coca-Cola, utan sömn för att sedan idrotta. Vad hade du gjort om du var i mitt ställe? Hade du spelat matchen och hoppats på att inte spy eller hade du stått över? Ett hett tips till er alla där ute, drick inte Coca- Cola när du ska träna eller idrotta.

I efterhand kan både jag och min Coca-Cola polare skratta åt händelsen. För en sak är säker, vi älskar Coca-Cola. Jag kan också säga att de där energikickarna har blivit värre, förut var det efter fem burkar cola. Dricker jag ett glas cola så kommer kicken med än gång. Man känner sig extra glad och fnittrar åt allt.

Så vill du ha extra kul med mig, ge mig ett glas cola så lär vi ha kul till solen går upp igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar